FAQ
  1. Zakup kostki – jaki materiał posiadamy w jakiej cenie?

    Miejski Zarząd Dróg na swoim składowisku posiada następujące materiały:

    • Kostka granitowa (mała) – o rozm. 9x11;
    • Kostka granitowa (duża) – o rozm. 15x17;
    • Krawężnik granitowy;

    Zgodnie z załącznikiem nr 1 do w/w Zarządzenia:

    • Materiały pozyskane w wyniku rozbiórek nawierzchni drogowych na terenie Miasta Zabrze w pierwszej kolejności wykorzystywane będą na potrzeby własne Miasta Zabrze i jego jednostek organizacyjnych prowadzonych w formie jednostek budżetowych. Pozostałą cześć przeznaczyć na sprzedaż.
    • Podstawą ustalenia ceny sprzedaży materiałów pochodzących z odzysku jest iloczyn wagi danego materiału i ceny materiału określonej w publikacjach Sekocenbud za kwartał poprzedzający datę sprzedaży. Do ustalonych cen należy doliczyć podatek VAT według obowiązujących stawek.
    • Pozostałą nadwyżkę materiałów odzyskanych w wyniku rozbiórek nawierzchni drogowych na terenie Miasta Zabrze sprzedawać wg następujących zasad:
      1. Miejskim Jednostkom Organizacyjnym (za wyjątkiem jednostek prowadzonych w formie jednostek budżetowych) stosując upust 80% od ceny materiału określonej w publikacji Sekocenbud za kwartał poprzedzający datę sprzedaży;
      2. Podmiotom zewnętrznym (tj. wszystkim podmiotom za wyjątkiem Miasta Zabrze i jego jednostek organizacyjnych) stosując upust 50% od ceny materiału określonej w publikacji Sekocenbud za kwartał poprzedzający datę sprzedaży.
    • O pierwszeństwie nabycia materiałów odzyskanych w wyniku rozbiórek nawierzchni drogowych na terenie Miasta Zabrze decyduje kolejność wpływu wniosków.
  2. Jakie firmy wykonują prace w pasie drogowym?

    Firmy wykonujące prace w pasie drogowym dróg publicznych, których zarządcą jest Prezydent Miasta Zabrze są każdorazowo wyłaniane w drodze publicznego, otwartego i konkurencyjnego przetargu – na podstawie przepisów Prawo zamówień publicznych. Informację o Wykonawcach z którymi Miasto Zabrze-MZD ma zawarte umowy na wykonywanie usług można uzyskać pod numerem telefonu: (32) 27-76-888.

  3. Jak można ubiegać się o wycinkę drzew i jak długo to może trwać?

    Pismo o wycinkę drzewa, które rośnie w pasie drogowym drogi publicznej należy złożyć do biura podawczego (pok. nr 7) Miejskiego Zarządu Dróg (ul. Kasprowicza 8, 41-803 Zabrze) lub przesłać pocztą. MZD po wizji w terenie w trakcie której sprawdzany jest stan zdrowotny drzewa, podejmuje stosowną decyzję. W przypadku uznania, że drzewo kwalifikuje się do wycinki, kompletowana jest dokumentacja niezbędna do uzyskania wymaganej decyzji, po czym jest ona składana w Wydziale Ekologii Urzędu Miejskiego w Zabrzu. UM w Zabrzu z kolei przesyła akta sprawy do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach celem wyznaczenia innego organu, który wyda rozstrzygnięcie w przedmiotowej sprawie. Wyznaczony - zgodnie z postanowieniem SKO - organ przeprowadzi wymagane przepisami prawa postepowanie wyjaśniające i wyda decyzję. Gdy wydana decyzja się uprawomocni, tut. Zarząd może wówczas przystąpić do wycinki drzewa. Usługę wycinki drzewa zleca się Wykonawcy, z którym Miasto Zabrze – MZD ma podpisaną umowę na konserwację zieleni. Fizyczna wycinka drzewa jest także uzależniona od środków finansowych, które zostały przyznane w ramach planu finansowego MZD. Procedura związana z wycinką drzewa zajmuje mniej więcej od 2 do 4 miesiący.

  4. Jak długo trzeba czekać na odpowiedź lub wydanie decyzji?

    Załatwienie sprawy powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (złożenie pisma) – dotyczy do spraw do których mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego.