Deklaracja dostępności Miejskiego Zarządu Dróg w Zabrzu
Miejski Zarząd Dróg w Zabrzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiego Zarządu Dróg w Zabrzu.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- brak utworzonych skrótów klawiszowych na stronie umożliwiających przemieszczanie się po elementach strony,
- brak możliwości anulowania kliknięcia podczas nawigacji po stronie,
- brak możliwości zmiany kontrastu i wielkości czcionki na stronie.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Miejski Zarząd Dróg.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Wojciech Gwioździk
- E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Telefon: +48 32 277 68 24
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Zabrzu
- Adres: Miejski Zarząd Dróg, ul. Kasprowicza 8, 41-803 Zabrze
- E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Telefon: +48 32 277 68 00
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Miejskiego Zarządu Dróg przy ul. Kasprowicza 8, 41-803 Zabrze:
- przed budynkiem MZD znajduje się czytelna tablica informacyjna,
- obszar w otoczeniu budynku jest dostosowany do poruszania się osób z problemami motorycznymi,
- obiekt posiada zadaszenie nad wejściem chroniące przed opadami,
- w korytarzach obiektu znajdują się tablice informacyjne,
- posadzka korytarzy obiektu jest antypoślizgowa,
- jest możliwość obsługi osób z niepełnosprawnością (w tym poruszających się na wózku) bezpośrednio przy wejściu na parterze (pozostałe kondygnacje nie są przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych),
- w obiekcie na parterze znajduje się hol wraz z punktem informacyjnym,
- w korytarzach obiektu jest dostateczna przestrzeń (szerokość) pozwalająca na wygodną komunikację osób na wózkach,
- personel obiektu jest przeszkolony z ewakuacji osób z niepełnosprawnością,
- do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem aystującym/przewodnikiem,
- w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a.
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.