Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Miejskiego Zarządu Dróg w Zabrzu

Miejski Zarząd Dróg w Zabrzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiego Zarządu Dróg w Zabrzu.

 

 

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

 

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

 

Treści niedostępne

  • brak utworzonych skrótów klawiszowych na stronie umożliwiających przemieszczanie się po elementach strony,
  • brak możliwości anulowania kliknięcia podczas nawigacji po stronie,
  • brak możliwości zmiany kontrastu i wielkości czcionki na stronie.

 

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

 

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Miejski Zarząd Dróg.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Wojciech Gwioździk
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: +48 32 277 68 24

 

Każdy ma prawo:

 

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

 

Żądanie musi zawierać:

 

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

 

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

 

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

 

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Zabrzu
  • Adres: Miejski Zarząd Dróg, ul. Kasprowicza 8, 41-803 Zabrze
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: +48 32 277 68 00

 

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Budynek Miejskiego Zarządu Dróg przy ul. Kasprowicza 8, 41-803 Zabrze:

 

  • przed budynkiem MZD znajduje się czytelna tablica informacyjna,
  • obszar w otoczeniu budynku jest dostosowany do poruszania się osób z problemami motorycznymi,
  • obiekt posiada zadaszenie nad wejściem chroniące przed opadami,
  • w korytarzach obiektu znajdują się tablice informacyjne,
  • posadzka korytarzy obiektu jest antypoślizgowa,
  • jest możliwość obsługi osób z niepełnosprawnością (w tym poruszających się na wózku) bezpośrednio przy wejściu na parterze (pozostałe kondygnacje nie są przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych),
  • w obiekcie na parterze znajduje się hol wraz z punktem informacyjnym,
  • w korytarzach obiektu jest dostateczna przestrzeń (szerokość) pozwalająca na wygodną komunikację osób na wózkach,
  • personel obiektu jest przeszkolony z ewakuacji osób z niepełnosprawnością,
  • do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem aystującym/przewodnikiem,
  • w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a.

 

Informacja o dostępności tłumacza języka migowego

Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.